ŚLUBY PANIEŃSKIE. Musical pasmanteryjny

O! gdzie miłość stawia siatki

Nie figlujcie drogie dziatki

plakat-sluby-final-wznowiony-drukBo z miłością żartów nie ma

Jak was złapie, to zatrzyma…

 

Klara i Aniela zawierają przymierze przeciwko mężczyznom i ślubują „nienawidzić ród męski, nigdy nie być żoną”. Ich przysięgę postanawia zniszczyć lekkoduch Gustaw, mający zgodnie z planem swego stryja ożenić się z Anielą. Wymyśla więc intrygę, dzięki której chce nie tylko utrzeć nosa złośnicy Klarze, ale i pomóc Albinowi, zakochanemu w niej na umór,  zdobyć w końcu jej serce. Splatana przez Gucia sieć zależności zaczyna coraz bardziej zaciskać się wokół bohaterów dramatu, aż w końcu nic już nie może zatrzymać rozpętanego żywiołu uczuć i emocji…

„ŚLUBY PANIEŃSKIE. Musical pasmanteryjny” Teatru Itakzagramy i Fundacji „Szafa Kultury” to niezwykła adaptacja znanej komedii Aleksandra hr. Fredry, zarazem współczesna, jak i trzymająca się ściśle pierwowzoru literackiego. Reżyser Magdalena Gnatowska wydobyła z niego najważniejsze punkty intrygi oraz zawarte w tekście emocje,  które zostały przełożone na język muzyki przez kompozytora Bartka Cabonia. Efektem ich współpracy jest spektakl kipiący od humoru i  żywych uczuć, muzyki, piosenek i tańca, spektakl przeznaczony dla wszystkich, którzy kiedykolwiek kochali, albo chcieliby kochać, bez względu na wiek.

Tego musicalu pasmanteryjnego nie da się porównać z niczym, co na temat „Ślubów panieńskich” Fredry zrobiono do tej pory, nie da się też tego należycie opisać – to po prostu TRZEBA ZOBACZYĆ I USŁYSZEĆ!

                       1.  Na małym świecie – Prolog

                        3. Słuchaj tego głosu, Anielo

                        9. Jak mamę kocham!

                       11. Finał

 

TWÓRCY:

Scenariusz, reżyseria i myśl scenograficzna: Magdalena Gnatowska

Muzyka: Bartek Caboń

Choreografia: Anna Ochman

Występują:

Klara: Katarzyna Gruszewska

Aniela: Joanna Mazewska

Gustaw: Patryk Pawlak

Albin: Konrad Szymański

oraz Muzycy: Patrycja Baczewska i Kamil Smukowski

Spektakl powstał dzięki dofinansowaniu ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Premierę miał 20 września 2014 r.